Որքան գոյություն ունի կինը, այնքան էլ գոյություն ունի նորաձևությունը:Կինը միշտ ցանկանում է և փորձում է լինել գեղեցիկ, ուրախացնել ինքն իրեն և շրջապատին իր արտաքինով: Ցավոք ХХ դարի սկզբին նաև դրանից առաջ նկարիչները քիչ ուշադրություն էին դարձնում քրիստոնյաների հագուստների նախագծմանը:Այդ միջավայրում աղջիկներն իրենք իրենց հնարավորությունների չափով հիմնվելով նախկին վարպետների տաղանդի վրա, հորինում էին և ստեղծում էին գլուխգործոցներ իրենց կոստյումներից: Նրանց բոլոր հագուստները գեղեցիկ էին և պչակտիկ: Նորաձևությունը, որը մշակվում էր պրոֆեսիոնալ դիզայներների կողմից, պետք է ստեղծեր կնոջ իդեալական ոճ, որը թռչող ծաղիկ պետք է հիշեցներ երկրիԵթե ուշադրություն դարձնենք զգեստների ուրվագծերին, կտեսնենք շատ ուժեղ,երկար կորսետով ձգված իրան, որը նման է զանգակ ծաղիկի փեշի գնացքի պես: Այդ ժամանակ նորաձև էր իրանը ձգել մինչև 42-45 սմ: Կանայք ցածրահասակ էին, բայց նախապատվություն էին տալիս փարթամ կրծքերին փչված, լցված բամբակե բարձիկներով:
Զգեստների ուրվագծերը գրեթե չունեին ուղիղ գծեր, թևի և գլխարկների ձևերը հիշեցնում էր թիթեռնիկի թևերի կամ արևադարձային ծաղիկի:Վերևի մասերը նույնքանէլեգանտէին և գեղեցիկ: Նորաձև էին կիսաերկար բաճկոնները բասկերով, ասեղնագործած ճարմանդներով և գրպանե պիտակներով: Թևերի մասը ներքևից կոնաձև էին: Պատրաստում էին նաև նմանատիպ բաճկոններ թեթև գույներով փափուկ ծաղիկներով: Իսկ երկար իրերից կանայք նախընտրում էին «директуар ոճի վերարկուներ:
Վարպետները,որոնք ստեղծում էին ասեղնագործած զգեստներ, հաճախ աշխատում էին դաջվածքի տեխնիկայով: Այդ ասեղնագործելու ձևը շատ դժվար էր, չէին օգտագործում օրինաչափություններ թղթի վրա:Այսօր այդպիսի տեխնիկայով աշխատում են ամենաբարձր որակավորմամբ մասնագետները:
Զգեստների համար օգտագործում էին հիմնականում տեղական նյութեր: Աչքի էին ընկնում ցանցային նյութերից կոստյումները, մետաքս թավյա գծերով : Մեծ ուշադրություն էր դարձվում տարբեր ժանյակներին և գիպյուրներին:
Այդ դարաշրջանում գիպյուրները շատ էին՝ ասեղնագործություն, ժապավեններ, հավելումներ, զգեստների զարդեր: Կան բազմաթիվ թավշյա ասեղներով զարդանախշեր, ինչպես կիսաշրջազգեստների, այնպես էլ բորդիներով, որոնք հիմնականում պատրաստվում էին բերտերով, կտրված շղարշներից, որոնք կրծքավանդակի վրա անցնում էին ժանյակով ասեղնագործված տաֆտայից կամ մի ամբողջ ժանյակից:
Գործվածքները օգտագործվում էին մոդերն ոճի համար (կակաչներ, իրիսներ, վարդեր,մասու) : Գիշերային երեկույթների համար հաճախ օգտագործվում են բոլոր գույների շղարշ, սև լուսնի գույնի շողերով: Զգեստների ուրվագծերը շքեղ կիսակարճ թևերով էին:
.Զգեստների համար գույները ընտրվում էին հագեցած և վառ: Ռուսաստանում և Սիբիրում ձմեռները երկար էին ձյունառատ, այդ պատճառով հասկանալի է, որ իշխանուհիների ձգտումը հագնել կարմրավուն, կանաչավուն, և յասամանի գույնի զգեստներ:Դրանով ռուսական նորաձևությունը ուժեղ տարբերվում էր Եվրոպական նորաձևությունից:
XIX դարի երկրորդ կեսին զգեստները ասեղնագործվում էին հիմնականում ձեռքով: Զինգեր ընկերությունը արտադրության մեջ դրեց կարի մեքենաներ Ռուսաստանում միայն 1855 թվականին: Բայց և այդ ժամանակ գեղեցկուհիների հագուստները ամբողջովին ձեռքի աշխատանք էր:
1905թ-ին այդպիսի կարի մեքենանաները արդեն մեծ տարածում ունեին: Հանդիպել կարի մեքենաների կարելի էր նույնիսկ որոշ քրիստոնեաների տներում:
Այն կարելի էր ձեռք բերել բոլոր ցանցերից ամենաբարձր որակով :
»ինչպես ձեռքի, այնպես էլ դանակե կարի մեքենաները վաճառվումդրա էին գլխարկով կամ առանց դրա և բոլոր անհրաժեշտ պարագաներով: Ձեռքի կարի մեքենաները արժեին 25 ռուբլի , դանեկե կարի մեքենաները 45 ռուբլի:
Կրասնոյարսկը, ինչպես և ամբողջ աշխարհը նորաձևությունը չանտեսեց: Ստեղծվում էին նորաձևության արհեստանոցներ կանացի զգեստների համասնագիտուար: Դերձակագործների մասնագիտությունը միշտ պահանջված էր և հաջողակ:
.Հնարավոր չէ պատկերացնել ХХ դարի կնոջը առանց գլխարկի, որը հագնում էր հավաքված սանրվածքին, ճապոնական ոճի մազերին:
.Առաջացան գլխարկի արհեստանոցներ, որոնք ավելի շատ նման էին արհեստագործական ուսումնարանների, որտեղ հավաքում էին անապահով ընտանիքների աղջիկներին: Աղջիկները տիրապետում էին դժվար արվեստին, մնալով և ապրելով այնտեղ, սովորում էին պատրաստել նորաձև գլխարկներ:
Դրանից օգուտ էր լինում բոլորին: Առավել տաղանդավոր և պատրաստված աղջիկները պարզապես պրոֆեսիոնալ կատարում էին իրենց դժվար աշխատանքը, իսկ արհեստանոցի տիրոջ շահույթը ակնհայտ էր:
Բազմաթիվ Կրոսնայարսկի աղջիկներ ուշադիր հետևում էին կամակոր նորաձևության փոփոխություններին:
No comments:
Post a Comment