Բիժուտերիան զարդարանք է պատրաստված ոչ թանկարժեք քարերից, էլեմենտներից, որոնք
չունեն մեծ նյութական արժեք:
Չնայած ցածր արժեքին նրանք բավականին ներկայանալի տեսք ունեն: Նրանց պատմությունը շատ հետաքրքիր է և յուրահատուկ:
Առաջին բիժուտերիաների առաջացումը
Առաջին բիժուտերիաները կրել են դեռ մայաների, ացետկների, շումերների և բաբելոնացիների ժամանակներից:
Խեցիներից կամ կենդանիների ատամներից զարդերը կրել են տղամարդիկ: Այդպես շրջապատին
նրանք բացատրում էին իրենց կարգավիճակի մասին, քանի որ, այդպիսի զարդեր կրելու համար, նրանք պետք է այդ իրավունքը
ունենային: Թևնոցների,
մատանիների բիժուտերիայի էսթետիկական կողմի մասին, դեռ ոչ մի խոսք չէր գնում: Այդ ժամանակվա զարդերը
ունեին պաշտպանիչ և ամուլետի դեր:
Բիժուտերիան Հին Եգիպտոսում
Հին Եգիպտոսում տղամարդիկ կրում էին մատանի, որը ծառայում էր
նրանց որպես կնիք: Բիժուտերիան պատրաստում
էին ոսկուց: Դրա վրա կար փորագրություն, որը
տեղեկություն էր տալիս տիրոջ ծագման և տոհմի մասին: Մատանիները ցույց էին, թե ի՞նչպես
է տերը պատկանում է բարձր հասարակությանը: Հետագայում մատանիները ձեռք բերեցին այլ դեր: Մատանիները
պաշտպանում էին աղեղնավորներին, մարտիկներին
օգնում էին հասցնել ցավոտ հարվածներ:Հին եգիպտոսում կրում էին նաև ապարանջարաններ,
վզնոցներ:
Բիժուտերիան Հին Հռոմում
Առաջին անգամ այդպիսի
բիժուտերիան, ինչպիսին մազակալն է, ստեղծեցին դեռևս Հին Հռոմում: Ի սկզբանե
դրանք բավական հասարակ զարդեր էին, որոնք իրենցից ներկայացնում էին փայլուն քարեր կամ էմալային
պլաստիկներ, տեղադրված սովորական ասեղի վրա, ժամանակի ընթացքում ստեղծվեց նաև ճարմանդը:
Մնացած զարդերը հռոմեացիների մեծամասնության համար թանկարժեք էր, անհասանելի գնի առումով, ինչպես աղքատ
հույների և Եգիպտացիների համար: Մատին հագնվող մատանիները հին Հռոմում խորհրդանշում էր մարդու պատկանելիությունը որոշակի խմբին կամ
հասարակությանը: Այդ ձևի բիժուտերիան կրելու համար, թույլատվությունը, ինչը ընդգծում
էր կրողի բարձր կարգավիճակը, կարելի էր
ստանալ միայն անձամբ կայսրի կողմից:
Հարուստ հռոմեացիները մատանին օգտագործում էին նաև որպես անձնական կնիք, որոնք պետք
է նախապես գրանցված լինեին Հռոմի տիրակալի
մոտ:
Միջնադարյան բիժուտերիան
Ժամանակի ընթացքում հնադարյան մարդիկ հասկացան, որ ականջօղերը
կարող են զարդ լինել: Այդ օրվանից ականջօղեր սկսեցին կրել կանայք: Եվ այն բանից հետո,
երբ հույները և եգիպտացիները սովորեցին նյութեր մշակել և քարեր փայլեցնել, զարդերի
որակը անցավ նոր մակարդակի: Ամենալավ մշակման
էին ենթարկվում հասարակ նյութերը, ինչով բացատրում է դրանց նկատմամբ պահանջարկը անգամ
քաղաքակրթության ամենահարուստ շրջանում: Ժամանակակից թանգարաններում կարելի է տեսնել
բազմաթիվ նմուշներ, որոնք ցույց էին տալիս բիժուտերիայի
պահանջարկը հին ժամանակներում:
Եկան այլ շքեղության
ժամանակներ: Միջին դարերում մարդիկ հասկացան,
որ ադամանդները և այլ թանկարժեք քարերը ինչ
արժեք ունեն: Եվ որքան շատ են ականջօղների վրա դրանք, այնքան թանկ է համարվում աղջկա
նվերը, այնպես, ինչպես և հիմա: Հին մարդիկ չէին բաժանում իրական և կեղծ զարդերը: Եթե
կնոջը դուր էր գալիս նվերը, կինը նա այն կրում էր չմտածելով արժեքի մասին: Մարդիկ հասկացան, որ ադամանդը ավելի արժեքավոր է հապճապակուց և հարուստ մարդկանց
համար օգտագործվում էին միայն թանկարժեք քարեր և մետաղներ: Միջին ապրուստի մարդիկ չէին
ցանկանում հետ մնալ՝ ավելին իրենց վճարունակությունը ցուցադրելու համար նրանք բիժուտերիայի փոխարենող
են կրել, հենց դրանց իսկական իրավունքով կարելի
է բիժուտերիա անվանել :
Բիժուտերիան լուսավորչական դարաշրջանում
Լուսավորչական դարաշրջանում բիժուտերիայի արտադրությունը դարձավ
եկամտաբեր բիզնես: Արհեստավորները հեշտությամբ փոխարինում էին բնական քարերը` կեղծով,
ոսկին` պղնձով: Դրա հետ մեկտեղ այդպիսի արտադրանքի
գինը իհարկե ցածր էր: Դա արվում էր առանց գնորդներին
խաբելու:
Զարդարանքի հարուստ տերերը անելով նվեր իրենց սիրելիներին՝ կնոջը կամ քրոջը, միանգամից պատվիրում էին դրանց պատճենը հասարակ նյութերից: Պատճենները ապահովում էին թանկարժեք
վզնոցների, ականջօղների և ապարանջանների պաշտպանությունը: Բյուրեղյա քարերը հաճախ օգտագործում
էին կոշիկների ճարմանդի վրա: Հագուստը ասեղնագործվում
էր նմանատիպ տարրերով: Դրանք օգտագործում էին նաև
կոճակներ ստեղծելու համար: Հասկանալի է, որ ոչ մեկ չէր մտածում, որ դրա համար օգտագործվում
են թանկարժեք քարեր: Այս հարցում հեղաշրջում
արվեց 18-րդ դարում, հայտնի ոսկերիչ Ժորժ ֆրեդերիկ
Ստրասի կողմից: Նա հմտորեն կեղծում էր ադամանդները, իսկ ժամանակի ընթացքում իր ազգանունը
կապվում է հասարակ զարդերի հետ:
No comments:
Post a Comment